Je n’y comprends rien Malgré tous les réglages En mode Super sinueux ou simplement sinueux ou encore en mode autoroute Rien à faire Quel que soit le type de route Très souvent Dès qu’un village borde cette route, kurwiger me fait sortir de ma route sur 200 ou 300 M. En me faisant passer dans des ruelles Peu confortable. Je n’arrive pas à me débarrasser de ces petits écarts Qui me font sortir de belles lignes droites. Aucune modification du réglage n’arrange ce problème. Parfois, il est normal de traverser un village. La route nous y amène et là, c’est tout le contraire qui se passe au lieu de Rester dans les artères principales, je suis obligé à cause de la planification, de passer par des petites rues Je fais des tas de petits détours qui sont Vraiment très chronophage et qui n’ont aucun intérêt
Hello @Marticraps_Mg,
Without seeing your route it’s hard to figure out what the problem is. I don’t speak French very well, but the translator told me that you want to stay on “beautiful straight roads” more? I’m guessing you don’t necessarily mean “no twisties,” but just not too many detours off the main roads? That’s usually exactly where our different curvature settings come into play. Maybe you’ve set too many avoidances? You could also try excluding “narrow roads” in the avoidances.
Here you’ll find everything you need to know to get started with Kurviger - and more.
If you’d like, feel free to share your route (three-dot menu → share → copy the link) so we can help you better. If your home address is in the route, just move the start pin a little.
My French is also not the best, but from what I understand it is about this topic: Komische Schlenker beim Planen
Instead of going straight, the route makes short “excursions” to the side roads and comes back to the road it just departed.